Tények az eszperantó világából

Tények az eszperantó világából

Miért "Tények az eszperantóról" a blog címe?

2021. március 18. - Eszperantó

Először is, megpróbáltam lefoglalni az eszperanto.blog.hu címet, aztán pedig az esperanto.blog.hu címet, de mindkettő foglalt volt, bár teljesen üres. Gondoltam, írok az adott blogok szerzőjeinek (vagy szerzőjének? - furcsa, hogy ugyan másról szól a két blog, ugyanúgy néz ki), hátha szívesen átadná, de nem találtam meg gyorsan, hogyan lehetne ezt megtenni, így úgy döntöttem, inkább más címet adok a blogomnak.

Így lett a blog címe: "tények az eszperantóról", hiszen fontos a számomra, hogy tényleg a tényekről beszéljünk, ami létezik, ami van, ami megtörtént, de persze lesznek benne saját gondolatok, saját tapasztalatok is, ezért talán a névválasztás nem tökéletes.

Milyen gyakran, meddig tervezek blogolni?

Úgy gondoltam, egy évig fogok megjelentetni hetente kétszer kb 1 oldalas, rövid kis bejegyzéseket. Remélem, ezzel kielégítem a kérdezőim kíváncsiságát. :)


S miért írok blogot erről a nyelvről?

Azért, mert egyfelől nekem is nagyon nehéz volt hiteles, személyes információhoz hozzájutnom az eszperantóval kapcsolatban, s sok pénzt, időt spóroltam volna, ha húsz évvel ezelőtt tudtam volna, amit most tudok.

Másfelől pedig azért, mert sokan teszik fel nekem ugyanazokat a kérdéseket nap mint nap, igen, beszélek eszperantóul, igen, sokat utaztam, s beszéltem a világ dolgairól eszperantóul helyiekkel négy kontinensen. Persze igen, más nyelveken is folyékonyan beszélek. Akkor a nyelveim közül mégis miért az eszperantót találtam a leghasznosabbnak a helyiekkel való mélyebb beszélgetések során? Erről majd biztos írok hosszabban is, de röviden: mert ugyan kevesebben tudnak eszperantóul a világban, mint kínaiul, angolul, spanyolul vagy németül, de minden országban, amit meglátogattam, találtam olyan helyieket, akikkel folyékonyan tudtam eszperantóul beszélgetni. A beszélgetéshez ugyanis nem elég, hogy én folyékonyan tudjak beszélni, az is kell, hogy a másiknak se essen nehezére az adott nyelv használata. 

Tehát a célom ezzel a bloggal az is, hogy ezentúl, amikor elkezdenek kérdezgetni engem az eszperantóról, akkor időhatékonyan csak annyit válaszolok majd: tenyekazeszperantorol.blog.hu, s élem tovább vidám kis életem.

A bejegyzés trackback címe:

https://tenyekazeszperantorol.blog.hu/api/trackback/id/tr2616469088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eventoj 2021.05.31. 12:53:03

Érdeklődéssel olvastam a blogot, de hiányolom a hús-vér személyt mögötte. A hitelességhez nagyon kellene egy személynév (nem álnév vagy becenév, hanem rendes személynév, mint a komolyabb újságíróknál), és alapvetően kellene egy kapcsolatfelvételi ímél-cím is.

A tartalomhoz esetleg érdemes elmélyedni a www.eszperanto.hu "apróbetűs" oldalaiban (pl. magyar1.htm vagy egyeb.htm oldalról indulva) - és érdemes követni a fészbukos Virtuális Eszperantó Klubban megjelenő információkat.

Eszperantó 2021.05.31. 19:04:43

@eventoj: Köszönöm szépen a megjegyzést, az ötleteket és hogy megosztotta velem a véleményét. Kapcsolatot fel lehet venni a blog.hu felületén keresztül. A névtelenséggel kapcsolatban értem a hozzáállását, azonban a választásom nem a névvel blogolás és a név nélkül blogolás között, hanem a név nélkül blogolás és a nem blogolás között van, s én inkább blogolok.

Szilvási.László 2021.06.11. 00:11:34

Nem kötözködni akarok, de a bevezetődben te magad írtad, hogy " nekem is nagyon nehéz volt hiteles információhoz jutni az eszperantóval kapcsolatban" - de a névtelen, anonim blog ugyanezt az utat járja, nem hiteles... :-(

Egy kapcsolattartási ímél-cím feltüntetése pedig nem oldja fel a névtelenséget, de esetleg segítség lehet mindenféle olyan segítő információ elküldésére, ami nem feltélenül igényel közvetlen nyilvánosságot, hanem inkább segíti a szerkesztői munkát... – Szerintem hasznos volna, és esetleg én is élnék vele alkalomadtán... :-)
süti beállítások módosítása